Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
Citat fra: tgsen Dato 22/03-24, 23:55En shunt medfører en fordobling af trafikken for den samme trafikbetjening, som jeg tidliere har gjort opmærksom på.

Når de rejsende tager den direkte vej til Holbæk, Lübeck, Odense eller Vordingborg frem for en overflødig omvej via København H formindskes trafikken opgjort i personkilometer.

Desuden vil trafikbetjeningen af København H nok have gavn af aflastningen.
 
Citat fra: Per Holm Dato 22/03-24, 23:07Når toget når København H vil den gode del af de rejsende fra Skåne der har Københavns Lufthavn eller København Ørestad som destination være erstattet af rejsende fra Amager. For disse vil M2 og M1 nok være ligeså bekvemme muligheder.

Snart vil muligheden for tage intercitytoget fra Københavns Lufthavn direkte ad den sydlige jernbanekorridor til København Syd, Ringsted og Odense uden at skulle omkring København H yderligere tage kunder fra såvel den vestlige ende af Skånetrafiken som fra M2 og M1.
Det er tydeligt at DSB etc er ude efter at nedlægge fremmed trafik på Sjælland, in casu Skånetrafikkens rute fra CPH Kastrup mod Kbh H.
 
Relativt til en foreslået (af mig) bane CPH Kastrup - Kbh H - Carlsberg er Kalvebodbanen en shunt mellem CPH Kastrup og Kbh S. En shunt medfører en fordobling af trafikken for den samme trafikbetjening, som jeg tidliere har gjort opmærksom på.
 
Når toget når København H vil den gode del af de rejsende fra Skåne der har Københavns Lufthavn eller København Ørestad som destination være erstattet af rejsende fra Amager. For disse vil M2 og M1 nok være ligeså bekvemme muligheder.

Snart vil muligheden for tage intercitytoget fra Københavns Lufthavn direkte ad den sydlige jernbanekorridor til København Syd, Ringsted og Odense uden at skulle omkring København H yderligere tage kunder fra såvel den vestlige ende af Skånetrafiken som fra M2 og M1.
 
Citat fra: Anders Larsen Dato 22/03-24, 20:57Det er vel også meget trafik fra lufthavnen og ind til København
Tjo, men mon ikke mange tager Metroen? Jeg finder ikke regional-/Øresundstogene som et alternativ.
 
Citat fra: paw-go-daw Dato 22/03-24, 20:09Desvære findes der ingen køreklar 1. generations S-tog, 2. generations S-tog eller 3. generations S-tog.....
Selv hvis de kunne køre er der jo ingen signaler lokoføreren kan kigge på (hint CBTC er intalleret overalt på S-banen).
 
96
Faste anlæg - Timeplan
Af vestjyden. 22/03-24, 21:49
Citat fra: mpp Dato 22/03-24, 21:29
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 16:39Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Ja, det er nævnt et sted at man med den bane vil kunne køre Odense-Esbjerg på en time som forudsat i Timeplanen. Det kræver selvfølgeligt at der indkøbes passende tog og at man laver en køreplan, der understøtter det.

Tak for svar,

Ja, det er et kvarter der skal hentes. Ca. 1 time 20 min idag og så tidsbesparelse på 6 min over Vestfyn.
 
Ved banedrift er der miljø- og sikkerhedskrav der skal være opfyldte.

Den mest realistiske måde (økonomisk og sikkerhedsmæssigt) at gøre det på er ved brug af folie.

For eks. har DB Cargo lige sminket deres nyeste Vectron MS (249 001) som en gammel "Ludmilla". Nu kan man mindes svundne tider uden at gå på kompromis med sikkerheden.

 
98
Faste anlæg - Timeplan
Af mpp. 22/03-24, 21:29
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 16:39Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Ja, det er nævnt et sted at man med den bane vil kunne køre Odense-Esbjerg på en time som forudsat i Timeplanen. Det kræver selvfølgeligt at der indkøbes passende tog og at man laver en køreplan, der understøtter det.
 
Ja det er lidt flovt når man nu ser hvad de kan i andre byer... (diskret hentydning...)
 
Det er vel også meget trafik fra lufthavnen og ind til København
 
Gå op Sider: 1 ... 8 9 [10]
DSB D 822

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak