Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Godaften i forummet!

Her er et par billeder fra letbanebyggeriet fra de seneste par uger.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der arbejdes med skinner ved det kommende stoppested Kirkebjerg. Jeg fotograferer mod nord. Det er Søndre Ringvej til højre. 17.4.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
Sporvejen set mod syd langs Nordre Ringvej, lige syd for krydset ved Fabriksparken. I baggrunden ved lyssignalet ligger det kommende stoppested Glostrup Nord Hersted. 24.4.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Glostrup Ejby ser efterhånden ret 'færdigt' ud. Køreledningen over det vestre (venstre) spor ser færdig ud - køreledningen over det østre spor er midlertidigt ophængt i bæretovet i 'S'-er. Jeg fotograferer mod nord. 17.4.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Rødovre Nord set mod nord fra trappen fra Slotsherrensvej-broen.  10.4.2024. 

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporvejen set mod nord langs Nordre Ringvej med Slotsherrensvej-broen i baggrunden. Inde til højre ligger skinnepladsen, og til venstre er de diminutive venteskure til det kommende stoppested Vallensbæk placeret, mens de venter på transport. 10.4.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporvejen og skinnepladsen set mod syd fra Slotsherrensvej-broen, 13.4.2024.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 103 og 106 ved remisen. 13.4.2024.

v.h.
Ottoemil
 
Citat fra: Per Holm Dato I dag 18:10
Citat fra: anho Dato I dag 17:57Man burde virkelig få udbygget til dobbeltspor mellem Ringe og Odense Sygehus.


Analysen har lige vist at det efter det kommende signalsystem og de kommende batteritog ikke rigtig vil kunne betale sig.

Og ellers vil man nok kunne forkorte det mest kritiske enkeltsporede stykke ved at forlænge en af dettes nabostationer lige som det sker på strkn. 25 - tidligere med Lindholm og snart med Hjørring.

Det må du da gerne lige give mig et sidetal på. Som jeg kan se det taler rapporten udelukkende om vigespor, som ganske rigtigt ikke giver mening fordi de kun vil medføre marginale forbedringer i robusthed, og næsten ingen rejsetidsbesparelse. Men jeg talte altså om et fuldt dobbeltspor, ikke om nye vigespor. Fuldt dobbeltspor er nødvendigt hvis man vil forøge frekvensen betydeligt og gøre den nordlige del af banen til en del af Odenses sammenhængende bytransportnetværk.
 
Citat fra: Krabsen Dato I dag 15:21
Citat fra: Per Holm Dato I dag 14:05Gad vide hvorfor man ikke fra starten fandt på at udnytte motorvarmen?

Det er vel som med stort set alt andet: En ide er først god, når der er en der har fået den...

Selv Triangel motorvognene kunne udnytte varmen fra motoren til opvarming af passagerkabinen. Så helt ny er ideen ikke.
 
Citat fra: anho Dato I dag 17:57Man burde virkelig få udbygget til dobbeltspor mellem Ringe og Odense Sygehus.


Analysen har lige vist at det efter det kommende signalsystem og de kommende batteritog ikke rigtig vil kunne betale sig.

Og ellers vil man nok kunne forkorte det mest kritiske enkeltsporede stykke ved at forlænge en af dettes nabostationer lige som det sker på strkn. 25 - tidligere med Lindholm og snart med Hjørring.
 
Citat fra: hummel_62 Dato I dag 13:27
Citat fra: Niels Munch Dato I dag 12:38Du kan ikke lide det; omvendt kan du åbenbart også glæde dig. Så gennemsnitligt går det vel meget godt ved "Biltris Trinbræt"?
Vi mistede jo vores trinbræt og side spor for mange år siden.

Respektere at mange synes det er en god ting, altså det med S-toget

Ja, vi mistede vores trinbræt og sidespor den 15 maj 1936, her i Biltris :-)
 
Man burde virkelig få udbygget til dobbeltspor mellem Ringe og Odense Sygehus. Jeg er helt overbevist om at den bane sagtens kan tiltrække væsentligt flere passagerer, hvis man øger frekvensen.
 
Citat fra: Krabsen Dato I dag 15:21
Citat fra: Per Holm Dato I dag 14:05Gad vide hvorfor man ikke fra starten fandt på at udnytte motorvarmen?

Det er vel som med stort set alt andet: En ide er først god, når der er en der har fået den...
Ydermere skal der være skal motoren jo fungere før der kommer motorvarme som kan udnyttes
 
Jeg mangler en enkelt ting i overvejelserne - store dele af traceen er i dag optaget af en cykelvej, og jeg vil gætte på kommunen vil forlange den flyttet, før man får lov til at genanlægge jernbanen. Det skal også regnes med i omkostningerne.
 
Hej Niels

Der skulle vist endnu være nogle Tatra T3 i reserve.
Det er bestemt ikke en køn ombygning.

Hilsner Keld
 
Hej Keld,

Mange tak for din fine repostage fra Chemnitz, en by, jeg besøgte tilbage i 1994, hvor en skummel banegårdshal indeholdt for mig - dengang - mindre interessante Ludmilla'er og Umbauwagen o.l. :-\ .

"Udendørs" var sporvejen stadig Tatra-land, men ind imellem med moderniserede vogne:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Moderniseret vogntog med 2 x Tw og 1 Bw i Chemnitz Zentrum, juli 1994 (nm).

Forrest motorvogn Tw 511, en ČKD Tatra T3D bygget 1988, moderniseret til T3DM i Bautzen 1993 og skrottet 2015. Tidligere vist her: https://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=47343 .

Tram-train idéen var dengang absolut i sin vorden.

Bedste hilsener
Niels

 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak