Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Aalholm vogne
Aalholm vogne
Af Danskjävlar. 8/06-25, 16:17.
Nu spørger jeg bare men er der nogen der ved hvor smalsporsvognene fra Aalholm automobilmuseums jernbane er i dag? Hvad er status på dem som sådan. Syntes ellers de er nogle charmerende små smalsporsvogne.

Aalholm vogne
Af Niels Munch. 8/06-25, 19:04.
Citat fra: Danskjävlar Dato  8/06-25, 16:17Nu spørger jeg bare men er der nogen der ved hvor smalsporsvognene fra Aalholm automobilmuseums jernbane er i dag? Hvad er status på dem som sådan. Syntes ellers de er nogle charmerende små smalsporsvogne.

"Stubberup Strand Banen", Ålholm august 1969 (nm).

Postvognen DBJ 326 kom til Blovstrødbanen; hvor "kareterne" blev af, ved jeg ikke. Som jeg erindrer, var de bygget på roebane-undervogne.

M.v.h.
Niels

Aalholm vogne
Af Steen Egelund Nielsen. 9/06-25, 00:25.
Og de andre "roebanevogne" som blev til materiel på "Aalholmbanen" blev vistnok solgt til en privatperson et sted på Lolland som jeg husker det ?   

Aalholm vogne
Af Danskjävlar. 9/06-25, 09:47.
Citat fra: Steen Egelund Nielsen Dato  9/06-25, 00:25Og de andre "roebanevogne" som blev til materiel på "Aalholmbanen" blev vistnok solgt til en privatperson et sted på Lolland som jeg husker det ?   

Tja jeg ved at CA2 skulle have være solgt til den samme person men den er siden da endt i Hedeland. Tænker om det samme er gældende for vognene, for jeg ved at tenderen og den åbne passagervogn også er i Hedeland. Men jeg ved intet om de resterende 4 vogne.

Aalholm vogne
Af Niels Munch. 9/06-25, 10:00.
Aalholm afholdt "garagesalg" den 9. og 10. august 2013, og foruden de automobiler, der ikke solgtes på en auktion i 2012, søgte man også at afsætte det smalsporede jernbanemateriel, som kan findes sidst i dette katalog: https://www.yumpu.com/da/document/read/20314813/catalogue-aalholm-automobil-museum .

Hvem, der købte hvad, aner jeg ikke, men Industribaneklubben har her en oversigt over bevaret trækkraft, som har haft relation til Aalholm: http://smalspor.dk/search_alt001.asp?choise=&soeg=Aalholm&Submit=Soeg .

"Stubberup Strand Banen", Aalholm august 1969 (nm).

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]

Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak