Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 34
Citat fra: Ole Dinesen Dato 28/02-23, 21:53
Citat fra: LM94 Dato 28/02-23, 20:41
Citat fra: M. Qvist Dato 28/02-23, 20:37Kan se at der indgår en Apmz i den stamme der holder i København pt. Har man alligevel valgt også at have storrumsvogne til 1. klasse eller vil begge typer blive benyttet?

Begge typer vil blive benyttet, da man har "taget lidt af det, man kunne få fat på".

Apmz vognen skulle ikke ha' været med til Danmark efter hvad jeg har fået oplyst. Den er heller ikke på listen over godkendte vogne.
pudsigt i sin tid tee toget kørte fra København der var der kupevogn og storrumsvogn, Bent

Citat fra: Ole Dinesen Dato 28/02-23, 21:53
Citat fra: LM94 Dato 28/02-23, 20:41
Citat fra: M. Qvist Dato 28/02-23, 20:37Kan se at der indgår en Apmz i den stamme der holder i København pt. Har man alligevel valgt også at have storrumsvogne til 1. klasse eller vil begge typer blive benyttet?

Begge typer vil blive benyttet, da man har "taget lidt af det, man kunne få fat på".

Apmz vognen skulle ikke ha' været med til Danmark efter hvad jeg har fået oplyst. Den er heller ikke på listen over godkendte vogne.

Det er rigtigt, har lige kigget dokumenterne igennem, og forvekslede den med Bpmz, som er planlagt til at indgå i nogle af stammerne.

Er der nogen der ved hvordan det går med godkendelsen? Var det ikke fra den 11.april vognene skulle rulle fra Kh?

Er det virkelig kun 7 vogne man vil køre med - også til sommer, når mundbindsfrit Interrail er en realitet igen?
DB kørte IC1 som regel med 11 vogne.

En bistrovogn (ARkimmbz) på danske skinner ville være et kærkommen gensyn. Har man lov til at håbe?
Eller er det kun "kvægtransporteren" Bpmmz og enkelte Bvmmsz (med personalekupe) der er lejet ind?
   

Citat fra: Thorfinn Dato 14/03-23, 23:36Er der nogen der ved hvordan det går med godkendelsen? Var det ikke fra den 11.april vognene skulle rulle fra Kh?

Er det virkelig kun 7 vogne man vil køre med - også til sommer, når mundbindsfrit Interrail er en realitet igen?
DB kørte IC1 som regel med 11 vogne.

En bistrovogn (ARkimmbz) på danske skinner ville være et kærkommen gensyn. Har man lov til at håbe?
Eller er det kun "kvægtransporteren" Bpmmz og enkelte Bvmmsz (med personalekupe) der er lejet ind?
 

Her er et par citater fra denne tråd der svarer på dine spørgsmål:

Citat fra: Time will tell Dato 29/12-22, 09:04
Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20Det er ærgerligt at det åbenbart ikke har været muligt at finde nok IC1 vogne til at man kan droppe reservationskravet.

Togene kan ikke være længere pga. perronlængden i Hamborg hvor toget skal kunne være på en halv perron. 3xIC3, EB+7vogne eller EB+6vogne+EB er det maksimale der er plads til.

Citat fra: andersj Dato  3/02-23, 13:05Da Deutsche Bahn er forsinket i godkendelseproceduren af vognene til kørsel i Danmark så er indsættelsen blevet udskudt til 17. juni. Fra 11. april vil togene køre over Roskilde da Tysklands-IC3'erne som bekendt ikke har ETCS/DK-STM til kørsel på Ny Bane, hvilket betyder ca. 10 minutters forlænget rejsetid.

Ovenstående er fra en nyhed på DSB's Intranet.

Oprangeringen er planlagt til at være:
Bpmmbdz - Bpmbz - Bpmz - Bpmz - Bvmmz - Bvmsz - Avmmz.

Anders

Citat fra: mpp Dato 29/12-22, 17:59Og derudover ville den bedste løsning (indtil Femarn bliver en realitet) jo nok være at forlænge regionaltogene fra Flensborg til Tinglev, køre til Sønderborg en gang i timen og droppe paskontrollen i Padborg (hvilket nok er udenfor emnet i det her forum). Så ville man have en alternativ forbindelse en gang i timen til Hamborg med et enkelt skift (i stedet for 2 skift hver anden time som nu) og den kunne så blive brugt af dem, der enten skal til en station mellem Padborg og Hamborg eller som ikke er hurtige nok til at få en pladsbillet.
for iøvrigt bibeholdes IC3 forbindelse Aalborg eller Århus direkte til Hamborg med venlig hilsen Bent

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af RasmusD. 15/03-23, 18:18.
Seneste redigering: 15/03-23, 18:20 af RasmusD
Citat fra: Bent Jensen Dato 15/03-23, 16:26for iøvrigt bibeholdes IC3 forbindelse Aalborg eller Århus direkte til Hamborg med venlig hilsen Bent

Jeg går ud fra at det var et spørgsmål, Bent.

I så fald er svaret nej - det kommer til at være helt slut med IC3 til Tyskland inden for en overskuelig fremtid. Den lille håndfuld IC3'ere, der kan køre i Tyskland, vil blive taget løbende ud af drift for at få installeret det nye signalsystem, ETCS. I den forbindelse bliver udstyret til at køre på det tyske signalsystem pillet ud.

Når der engang er elektrificeret til Aarhus og videre, er det (så vidt jeg har forstået) meningen at der skal køre EB og Talgo-vogne herfra til Hamborg også.

Citat fra: RasmusD Dato 15/03-23, 18:18
Citat fra: Bent Jensen Dato 15/03-23, 16:26for iøvrigt bibeholdes IC3 forbindelse Aalborg eller Århus direkte til Hamborg med venlig hilsen Bent

Jeg går ud fra at det var et spørgsmål, Bent.

I så fald er svaret nej - det kommer til at være helt slut med IC3 til Tyskland inden for en overskuelig fremtid. Den lille håndfuld IC3'ere, der kan køre i Tyskland, vil blive taget løbende ud af drift for at få installeret det nye signalsystem, ETCS. I den forbindelse bliver udstyret til at køre på det tyske signalsystem pillet ud.

Når der engang er elektrificeret til Aarhus og videre, er det (så vidt jeg har forstået) meningen at der skal køre EB og Talgo-vogne herfra til Hamborg også.
mange tak for svaret, Bent

Vognene er set ca. 09:35 passere Carlsberg påvej Vestpå

Vh. Isak Nielsen

Nattog er en behagelig og effektiv måde at rejse lange afstande uden at bruge dagtimerne, men det er også bare en god oplevelse

I ordinær trafik?

Citat fra: AndreasM Dato  3/04-23, 11:11
Citat fra: Anders Larsen Dato  3/04-23, 10:28I ordinær trafik?
Nej.
Ifølge fotos set på Fjæsbog er de trukket af Hektorrail, så det er tydeligvis materieltransport.

Sidste Update er vogne ikke er godkendt og dsb har stoppet salget efter 17 juni til afgange og kun sælger meget få pladser pr afgang pt.

Så ender måske med afgange blir indstillet helt indtil godkendelse forlægger

Opgav selv at booke billet Hamborg - Korsør med den afgang jeg ville med desværre :-(

Citat fra: Gladedk Dato 20/05-23, 21:33Sidste Update er vogne ikke er godkendt og dsb har stoppet salget efter 17 juni til afgange og kun sælger meget få pladser pr afgang pt.

Så ender måske med afgange blir indstillet helt indtil godkendelse forlægger

Opgav selv at booke billet Hamborg - Korsør med den afgang jeg ville med desværre :-(

Nogen idé om hvorfor de ikke er blevet godkendt?

Citat fra: Gladedk Dato 20/05-23, 21:33Sidste Update er vogne ikke er godkendt og dsb har stoppet salget efter 17 juni til afgange og kun sælger meget få pladser pr afgang pt.

Så ender måske med afgange blir indstillet helt indtil godkendelse forlægger

Opgav selv at booke billet Hamborg - Korsør med den afgang jeg ville med desværre :-(

Der er ikke lukket for salget men kun sat begrænset antal pladser til salg som nu er udsolgt.
Noget siger mig at du kan prøve igen i næste uge

Desværre allerede booket billet før jeg så det.. så kan ikke ændres.. ville godt ha booket 1 klasse billet men helt umuligt desværre at få.

Men vi må håbe godkendelsen kommer snart så alt kan bookes, inden folk booker fly eller bus istedet for. For pt fx 1 juli helt udsolgt Hamborg - kbh fx

Gå op Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 34
De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak