Blokpost 362

af UTJ, søndag 05. januar, 2014, 12:34 (2025 dage siden) @ Jens H. Bondesen

Sporene har formentlig oprindeligt ligget med samme afstand som ved sporstopperne. Da man havde brug for at anbringe en eller flere køreledningsmast(er) mellem sporene, har man simpelthen sidetrukket det ene spor for at få den fornødne plads.


Den konklusion tilslutter jeg mig :-)

Nemlig - de høje perroner og ombygningerne er før S-banen var færdigprojekteret. Nørrebro station er fx bygget før elektrificeringen og noget lignende kunne være tilfældet med nærafdelingen på Klampenborg, der jo nok skal ses i sammenhæng med 3. og 4. spor mellem Hellerup og Klampenborg i slutningen af 20'erne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen