Tyske postvogne i Danmark

af Ole M. Nielsen ⌂, 6/10 2012, 08:09 (4219 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

I den vilde jagt på, hvilke post- eller rejsegodsvogne, der er blevet ombygget til brug i Weedfree-toget (som nævnt i denne tråd), så snublede jeg over denne oversigt over tyske postvogne, som nogle af jer sikkert kender (?).
Heraf fremgår, at DBP Postmr-a 51 80 00-43 182-7 den 23. november 1982 blev solgt til DSB.
Jeg kan bare ikke få det til at passe med vognnumrene i Tommy's materieloversigt, hverken hvad angår Dm, Pbm (som desuden også er en DBP Postmr-b), Pm, DSB Tjenestevogn 61 86 99-69 003 - 7 eller OHJ Dp 248.
Er det den gode Mike, der tager fejl - eller skal jeg have pudset brillerne ?. :-)

Da DSB i sin tid købte brugte postvogne og liggevogne i Tyskland, blev der købt flere end der reelt var brug for. De vogne der var i "overskud" blev brugt som reservedele og efter nogle år blev de ophugget. Det var kun de vogne der kom i trafik som Pm, Pbm, Bcm og tjenestevogne der fik DSB-numre.

Mandskabsvognene i Weedfree-toget tror jeg ikke er tidl. postvogne. Det kunne ligne tidligere DR Halberstadt-vogne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste. Pris 220 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak