"YRSA"

af Erik V. Pedersen ⌂ @, Ballerup, torsdag 18. februar, 2016, 17:36 (1364 dage siden) @ Niels Munch

Hej Erik,

Mange tak for supplerende foto!

Det er næppe Anholt.

Så vidt vi ved, havde Hoffmann 2 anlægslokomotiver på Anholt, nemlig "JACOB" (Krauss 558/1876) og "OSCAR" (Heilbronn 56/1877), begge med 785 m sporvidde.

Hoffmann havde på Varde-Grindsted anlægget efter det foreliggende 2 smalsporede lokomotiver, nemlig "BIRGER" (Henschel 3636/1892) og "YRSA". "BIRGER" havde 900 mm sporvidde.

Om anlægsbanen m.v. på Anholt skrev jeg i øvrigt 3 illustrerede indlæg: Del I, del II og del III.


Bedste hilsener
Niels

----------

Lige en lille tilføjelse.

Nu spurgte jeg samtidig, om der ikke synes at være en vis lighed mellem de to aktuelle fotos indbyrdes og evt. nævnte "luftfoto" på Anholt-siden.

Varde eller Grindsted havne-mole(r) er det vel næppe :-)

Erik V.
www.evp.dk

[image]

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud

Danske privatbaner

Læs historien om:
Lollandsbanen
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen