Avatar

DSB DH 440/MH203 - Hvorfor så vigtigt?

af Morten Flindt Larsen, København K, onsdag 11. juli, 2018, 22:47 (221 dage siden) @ UTJ

Pointen er at det ikke kan være en fortrolig proces når der intet kommercielt er over det. Det er formentlig heller ikke af hensyn til den nationale sikkerhed.

Om man gider at søge aktindsigt er en helt anden sag, men et svar på sådan ville medføre at hele korrespondancen skal lægges frem, også selv om det er en uafsluttet proces

Ja det er irriterende med offentlighed i forvaltningen

DJM er en erhvervsdrivende fond, og erhvervsdrivende fonde er - uanset om de udspringer af offentlige eller private virksomheder - ikke omfattet af offentlighedsloven. Det har Folketingets Ombudsmand fastslået i 2014. "Google is your friend".

--
Med vanlig venlig hilsen
(bemærk, at dette er en automatisk indsat tekst)
אתה אדם סקרן, הא?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning
Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.


 Læs artiklen 

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen