Avatar

DSB F 472

af Morten Flindt Larsen, København K, 1/11 2018, 11:08 (2001 dage siden) @ Tommy Nilsson
redigeret af Morten Flindt Larsen, 1/11 2018, 11:32

Her er et billede fra Kurt Otzens arkiv. Det er angivet til 1915. Hvor er det fra?

[image]


Det kan være den gamle (oprindelige) remise i Lunderskov. Med sidebygningen tror jeg ikke, at det er Holstebro, selv om det også kan ligne.


Billedet er faktisk angivet til at være Lunderskov, men lå der en sådan remise inden rundremisen blev bygget? Hvornår er rundremisen fra? Efter 1915?

Det for nylig nedrevne vandtårn ved rundremisen var opført i 1916, så rundremisen er nok samtidig. F-maskinen har nok omrangeret godsvogne, der skulle til/fra Esbjerg fra/til Vamdrup. Remisen lå ved den gule pil.

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • DSB F 472 - Tommy Nilsson, 31/10 2018, 22:28 [*]
    • DSB F 472 - Georg Schmidt, 31/10 2018, 22:55
    • DSB F 472 - Morten Flindt Larsen, 1/11 2018, 00:14
      • DSB F 472 - Baumann, 1/11 2018, 06:16
      • DSB F 472 - Tommy Nilsson, 1/11 2018, 10:31
        • DSB F 472 - Morten Flindt Larsen, 1/11 2018, 11:08
        • DSB F 472 - Egon Schmidt, 1/11 2018, 14:33
          • DSB F 472 - Niels Munch, 1/11 2018, 23:10
            • DSB F 472 - Michael Deichmann, 2/11 2018, 07:09
      • DSB F 472 - Georg Schmidt, 1/11 2018, 11:17
        • DSB F 472 - Morten Flindt Larsen, 1/11 2018, 11:36
          • DSB F 472 - Georg Schmidt, 2/11 2018, 00:20
Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak