Hagans 375

af Bent Hansen, 10/11 2018, 10:11 (1987 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej.

Niels bad mig kigge på denne sag, og det gjorde jeg så, og først ser jeg, at Peter Andersen allerede har svaret. Da jeg har mit svar i udklipsholderen, kan jeg lige så godt trykke på ctrl + v. Så kan webmasteren også glæde sig over, at have slettet et spørgsmålstegn i min liste. Når jeg ikke selv har tjekket, er det begrænset, hvad én mand kan nå. Hvem kun vide, at løsningen var lige der. Den plejer sjældent at ligge lige for.

Mvh. BH


Hagans 375/1894.
Hvilket lokomotiv, det skulle være, vides ikke.

Hagans ?/1894. 22,6 m². 12 atm. 750 mm. Navn: Tulle.
1921 Lokomotivet kom til Danmark.
1921 Ukendt arbejde i Rindum Mergelleje for WT&K.
1922 Anlæg af andetspor ved Stilling for WT&K.
1924 - 25 Mergelkørsel fra Norsminde Mergelleje for Ning Herreds Mergelselskab for
WT&K.
1926 Anlæg af dobbeltspor ved Horsens for WT&K.
1935 Vejanlæg mellem Viby og Stautrup for WT&K.
1941 Ophug
Bemærkninger
Kedelnummer 375/1894. Byggenummeret kendes ikke. Sporvidden 785 mm er også set angivet. Rindum Mergelleje blev drevet af Vestjyllands Mergelforsyning, der havde materiel til mergelkørsel og åbning af nye lejer. PSE angiver Hinnerup Mergelleje uden tidsangivelse. Lejet brugtes af Mundelstrup & Omegns Mergelselskab med driftstid 1923 - 25 og Mathias Andersen som entreprenør. Han havde formentlig rigeligt materiel selv og har næppe lejet lokomotiv eller anmodet om assistance? Ning Herreds Mergelselskab havde driftstid 1924-25.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Hagans 375 - Tommy Nilsson, 9/11 2018, 17:29 [*]
    • Hagans 375 - Niels Munch, 9/11 2018, 21:08
    • Hagans 375 - Peter Andersen, 9/11 2018, 21:30
    • Hagans 375 - Bent Hansen, 10/11 2018, 10:11
    • Hagans 375 - zumbach, 10/11 2018, 10:24
    • Hagans 375 - Tommy Nilsson, 10/11 2018, 17:32

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak