1967: Direkte tog Fredensborg-København H

af Svend, Storkøbenhavn, 11/11 2018, 14:58 (1986 dage siden) @ Tovli

Desværre har jeg ingen togplan på lager, men i følge tjenstekøreplanen er de sat op som MO 185.

.
Interessant. Havde der stået "MX 185" havde det givet større mening, idet det så havde være MX med en belastning på 185 t, hvilket havde betydet MX + 5 CL (vognvægt for CL blev sat til 37 t).
Nu bliver det lidt teknisk, idet der for lokomotivtrukne tog blev regnet med belastningen (=vægten af de tilkoblede vogne), mens der for tog fremført af motorvogne blev (og bliver) anvendt togvægten, hvor motorvognens vægt indgår i togvægten. En MO-vogns vægt var (er) 62 t. Uanset hvordan man kombinerer de enkelte køretøjers vægt med en mulig oprangering med en eller to MO, kan det ikke gå op med 185 t. Ikke på min regnemaskine i hvert fald.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak