VVGJ -> TKVJ lok, lidt O.T.

af Steffen Dresler, 17/11 2018, 22:57 (1980 dage siden) @ Sydfyn
redigeret af Steffen Dresler, 17/11 2018, 23:12

Kære Lars

Jeg har selvfølgelig en del eksempler, men synes ikke det er noget jeg skal delagtiggøre publikum om her. Det er jo noget man/vi kan tale om i andet fora, f.eks. på møder, hvor det vil være naturligt at det kom op.
Ellers er jeg uenig med dig vedr. noter, det hører med i almindelig historieskrivning nu OGSÅ, når det handler om jernbaner. Det kan da godt være at mange af læserne er fuldstændigt ligeglade med et noteværk. Og andre mener at noter genere læsningen, dem om det. Hvis man ikke kan abstrahere fra f.eks. slutnoter og kun kan læse brødteksten forstår jeg det godt!
Jeg synes selv det er dejligt at kunne finde ud af hvorfra en information stammer fra og kan ærgre mig, at jeg ikke selv har lavet noter før. Når jeg bliver spurgt nu om hvorfra dette eller hint stammer fra, kan jeg ikke altid huske hvorfra og også i hvilken kontekst. Altså nytter det ikke efter min mening, kun at have samlet kilder bagest i bogen, så man selv kan vælge hvor informationen kom fra. Men det ser ofte imponerende ud med alle de kilder. Det har jeg selv anvendt og kan som sagt ikke altid lige huske nu hvorfor medtaget!

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


NB: Et noteværk bruges OGSÅ OFTE til at uddybe en bemærkning eller forklare foruden jo at fortælle, hvor informationen stammer fra. Altså for ikke at genere brødteksten, så kan noteværket bruges til at uddybe/forklare f.eks. en hændelse eller andet for at give måske en dybere forståelse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak