Avatar

AHTJ Sm 1

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, torsdag 29. november, 2018, 14:03 (19 dage siden) @ Niels Munch

Som jeg læser den historie (har også været delt på Facebook) så splittes den i atomer og genopbygges som de svenske forbildeder til de danske Skandia busser. Der bygges ny karosse over et træskelet som de svenske havde hvor de danske har stålskelet. Aptering er næppe den samme som var oprindeligt i de svenske. Jeg ved ikke hvad der har været af drivværk i de svenske skinnebusser, men nu er der en Leyland motor i. Oprindeligt var det en Frichs motor. Sporvidden skal også ændres.
Det ser ud som om man er ked af at man åbenbart har skrottet alle de svenske skinnebusser og så vil prøve at genskabe en replica ud af den danske skinnebus.
Formidlingsmæssigt er det måske OK, men kulturbevarelse kan man vel næppe kalde det.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • AHTJ Sm 1 - Anders Nordebring, 28/11 2018, 22:28 [*]
    • AHTJ Sm 1 - Niels Munch, 28/11 2018, 22:50
      • AHTJ Sm 1 - MR, 29/11 2018, 12:31
        • AHTJ Sm 1 - Niels Munch, 29/11 2018, 12:40
          • AHTJ Sm 1 - Michael Deichmann, 29/11 2018, 14:03
            • AHTJ Sm 1 - UTJ, 29/11 2018, 14:18
              • AHTJ Sm 1 - re20000, 29/11 2018, 23:08
                • AHTJ Sm 1 - Michael Deichmann, 30/11 2018, 15:07
              • AHTJ Sm 1 - Morten Flindt Larsen, 01/12 2018, 11:07
                • AHTJ Sm 1 - Michael Deichmann, 01/12 2018, 21:03
                  • AHTJ Sm 1 - Morten Flindt Larsen, 01/12 2018, 23:28
            • AHTJ Sm 1 - Lars Møller Jensen, 30/11 2018, 19:11
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.


 Læs artiklen 
3 flyttefirma tilbud
Hectorrail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen