Avatar

En VNJ station

af Morten Flindt Larsen, København K, torsdag 06. december, 2018, 06:16 (728 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Et hurtigt "skud fra hoften": Varde-Grindsted Jernbane, VGJ, Skonager trb.


[image]


[image]
Det billede kiggede jeg faktisk på. Hvis det er Skonager, så er der nogen, der har stjålet pælen mellem den 18. marts og 7. oktober 1972.
Er der ikke også for mange buske i baggrunden på oktober billedet?


---------------------

Som skrevet: Det var et "hurtigt skud fra hoften". Jeg har også efterfølgende undret mig over forskellene, men samtidig nået at se, at banens øvrige trinbrætter alle synes at være "rimeligt få" cm. aflange/rektangulære.

Nymindegab er også nævnt. Jeg har desværre ikke selv været der og har ingen fotos.

Det må jeg se på en ad de andre "sider".

Erik V.
www.evp.dk

[image]
.

Biltoft-skuret blev først genbrugt ved Hesselmed (2.), da dette trinbræt blev taget i brug 17. mar. 1976. Det blev nedrevet i 1985. Farvefotoet, mener jeg, må være fra Skonager, hvilket stemmer med landskabet i baggrunden.
[image]

Ved Biltoft lå der til venstre en gård i vejen for, at det kan være der:
[image]

Så EVP's hofteskud er ganske udmærket.

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen