En VNJ station

af Erik V. Pedersen ⌂ @, Ballerup, torsdag 06. december, 2018, 14:16 (6 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af Erik V. Pedersen, torsdag 06. december, 2018, 14:39

Det siger sig selv at skuret ikke var i Hesselmed (hverken H-med ét, halvanden eller to) før VGJ var nedlagt - EVP's foto er jo fra før VGJ's ophør.


Ja, og Joen Jensens foto er fra efter VaGJ's ophør. Han har også fotograferet Triangel-ekvipagen i Billum på VNJ i sommeren 1972.


.
-------------------
.

Herligt.

Det er næsten som når Folketinget vedtager en ny lov. 20 år efter, når den skal bruges, skal man have Højesteret til at udlægge, hvad de i sin tid (20 år tidligere) blev enigen om og hvordan det skal forstås ! ! !

Hvem uddrager "den endelige sandhed" og udpeger stedet på et luftfotografi ???

Erik V.
www.evp.dl

Det gør jeg.

Her på et 1954-luftfoto (trinbrættet blev først anlagt i 1963):
[image]

Og her på et 2018-luftfoto (trinbrættet blev flyttet til ny placering i 1976):
[image]

Men den bedste gengivelse af stedet har du jo selv leveret i marts 1972, før skuret blev "plantet":
[image]

.
----------------------------
.

Åhh ja. Måske en lille detaille, men ...

Som jeg ser mit (nederste) foto med den gule pil, kurver banen svagt mod venstre, mens de to ovenstående (foto/kort), kurver mod højre !

Så er det nok snarere dette foto . . .
[image]
Hesselmed trinbræt set mod vest - Nørre Nebel. ----^

. . . vi skal have fat i, og den gule pil flyttet til samme placering i det nye billede.

[image]
"Skuret" synes at lille (have ligget) nord for banelinien (jfr. sol/skygger).


Det passer bedre med sollyset/skyggerne, men ikke med træerne i baggrunden ???!!!
.

Erik V.
http://evp.dk/index.php?page=vnnj---stationer

[image]

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


3 rengøring tilbud

Jernbanebøger

Signaler og sikkerhedssystemer
Signaler og sikkerhedssystemer
Pris 251,- kr.
 Læs mere 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen