Færgeanvendelse Warnemünde-Gedser 1940 - DEROP

af Svend, Storkøbenhavn, 24/12 2018, 18:59 (1948 dage siden) @ Morten Flindt Larsen


I øvrigt kan DEROP-vognen jo også have været i Warnemuende med brændselsolie til de tyske færger. Var de ikke oliefyrede på det tidspunkt?

.
[image]

Ikke usandsynligt - "Schwerin" var netop oliefyret:

"Die 15,5 Knoten schnelle Schwerin wurde 1926 von den Schichau-Werken in Elbing gebaut. Das Schiff war 106,8 m lang und 18,5 m breit, hatte 4,4 m Tiefgang und war mit 3.133 BRT vermessen. Der Antrieb bestand aus zwei ölgefeuerten Dampfturbinen mit jeweils 2.100 PS und zwei Schrauben. "


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Jernbanebøger

Erindringer fra Præstøbanen

Erindringer fra Præstøbanen. Pris 490 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak