Avatar

Holmen billeder - Dybbølsbro 1973 - OT træperroner

af Morten Flindt Larsen, København K, fredag 11. januar, 2019, 02:11 (12 dage siden) @ Erik V. Pedersen

.

Hej Lars

Både Solbjerg og Lindevang var af beton. Det var store beton "plader", som lå på nogle beton stolper/lodrette plader.

Hilsner Keld


.
----------------------
.

Var det ikke kraftige plader af vandfast krydsfinér med en beton/grus-agtig belægning, der blev benyttet flere steder ved dette som ved reparationsarbejder / mindre ombygninger.

Erik V.
www.evp.dk


Pladerne er også benyttet permanent på opklappelige perronkanter. Men godt set: vandfast krydsfiner er en (slags) træperron.


.
---------------
.

?????????????????????
.

Hej Lars

Både Solbjerg og Lindevang var af beton. Det var store beton "plader", som lå på nogle beton stolper/lodrette plader.

Hilsner Keld


------

Var det ikke kraftige plader af vandfast krydsfinér med en beton/grus-agtig belægning, der blev benyttet flere steder ved dette som ved reparationsarbejder / mindre ombygninger.

Erik V.
www.evp.dk

.

Erik V.
www.evp.dk

Jo, perrondækket på Solbjerg og Lindevang bestod af kraftige plader af vandfast krydsfinér med en beton/grus-agtig belægning. I min verden er krydsfinér uanset belægningen stadigvæk træ og ikke beton. Det lyder i hvert fald ikke som beton, når man går på dem. Et foto af en af pladerne på Solbjerg ses nederst på side 29 i bogen "S-banen 1934-2009".

Lignende finérplader anvendtes i øvrigt også på Dybbølsbro efter Vallensbækbanens indføring.

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen