E 974

af UTJ, onsdag 06. februar, 2019, 19:34 (10 dage siden) @ Steffen Dresler

DSB havde den svenske tegning til en SJ ång-F kedel, så det var jo nok lettere at lave en kopi af tegningen end at måle den op. DSB fik kalkerne på velin hvis de kun var til F, men en lyskopi-kalke hvis den til ång-F også passede til andre SJ-lok.

I øvrigt var det nemt at rette litra på disse tegninger, for der blev blot tilføjet en ekstra vandret streg på "F'et". Og med ång-F fik DSB tilmed også tegningen af de svenske sneskærme, som DSB kopierede 1:1 (senere modificeret til andre typer, især motormateriel hvor der ikke var helt plads nok).

--
ئۇلغىك


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • E 974 - Georg Schmidt, 05/02 2019, 20:46 [*]
    • E 974 - zumbach, 06/02 2019, 09:49
      • E 974 - Steffen Dresler, 06/02 2019, 10:07
        • E 974 - Poul Andersen, 06/02 2019, 11:14
          • E 974 - Steffen Dresler, 06/02 2019, 14:08
            • E 974 - UTJ, 06/02 2019, 16:45
              • E 974 - Lars Henning Jensen, 06/02 2019, 17:27
                • E 974 - Ole Dinesen, 06/02 2019, 20:45
                  • E 974 - Steffen Dresler, 06/02 2019, 20:54
                    • E 974 - Oversmeden, 07/02 2019, 00:58
          • E 974 - Steffen Dresler, 06/02 2019, 18:01
            • E 974 - UTJ, 06/02 2019, 19:34
              • E 974 - Steffen Dresler, 06/02 2019, 20:48
                • E 974 - UTJ, 06/02 2019, 21:05
                • E 974 - Oversmeden, 07/02 2019, 01:23
                  • E 974 - Steffen Dresler, 08/02 2019, 10:29
    • E 974 - Georg Schmidt, 09/02 2019, 22:41
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen