E 974

af Oversmeden, 8/2 2019, 11:20 (1901 dage siden) @ Steffen Dresler

Som jeg forstå det, kan den "svenske mål" koges ned til andre tolerancer og dimensioner af rør/bolte etc..
At SJ/Nohab har andre tolerancer/dimensioner end DSB/Frichs overrasker overhovdet ikke, idet damplokomotiver ofte var bygget meget kundespecifikt.
Som jeg husker det fra overtagelsen, så ønskede DSB at SJ sendte lokomotiverne med de bedste kedler først - vel for at lokomotiverne kom hurtigst muligt i drift?
Altså kunne nogle af kedlerne (med øget chance jo senere lokomotivet kom i drift) være ændret til DSB-normer ved aflevering til drift.
De andre er nok komme ved første eller anden revision efterfølgende - alt efter tilstand.

Morskaben med tommeværktøj har DSB stadig, for GM-motorerne er holdt i tommemål.
Bogier og banemotorer har mange US-elementer forstået på den måde, at trods metriske mål, så er det langt hen ad vejen omregninger fra tommemål.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • E 974 - Georg Schmidt, 5/2 2019, 20:46 [*]
    • E 974 - zumbach, 6/2 2019, 09:49
      • E 974 - Steffen Dresler, 6/2 2019, 10:07
        • E 974 - Poul Andersen, 6/2 2019, 11:14
          • E 974 - Steffen Dresler, 6/2 2019, 14:08
            • E 974 - UTJ, 6/2 2019, 16:45
              • E 974 - Lars Henning Jensen, 6/2 2019, 17:27
                • E 974 - Ole Dinesen, 6/2 2019, 20:45
                  • E 974 - Steffen Dresler, 6/2 2019, 20:54
                    • E 974 - Oversmeden, 7/2 2019, 00:58
          • E 974 - Steffen Dresler, 6/2 2019, 18:01
            • E 974 - UTJ, 6/2 2019, 19:34
              • E 974 - Steffen Dresler, 6/2 2019, 20:48
                • E 974 - UTJ, 6/2 2019, 21:05
                • E 974 - Oversmeden, 7/2 2019, 01:23
                  • E 974 - Steffen Dresler, 8/2 2019, 10:29
    • E 974 - Georg Schmidt, 9/2 2019, 22:41

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak