O' historie eller løsning på paet 60 år gammelt problem

af PeterA, søndag 03. marts, 2019, 23:13 (17 dage siden) @ Steffen Dresler

Ideen med at staple O-vogne er ikke mere fremmed end at SJ selv realiserede den i 70`erne og 80´erne. Her udgik mange ældre O-vogne i hundredevis, men af beredskabsgrunde kunne de ikke ophugges umiddelbart. Ud af den nedlagte sydligste del af Inlandsbanen mellem Kristinehamn og Lesjöfors opstilledes mængder af vognene i tre lag, mener jeg at kunne huske fra foto. Kun den nederste stod med aksler og hjul og kunne altså flyttes i sporet efter behov.
Sådanne lange vognrækker er jo et temmeligt spektakulært syn i landskabet. Fra Danmark husker man måske
fra 70`erne de lange rækker af henstillede HD-vogne på den nedlagte skæve bane ved Ejstrupholm.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det i en periode på 4 måneder var involveret i en kæde af uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør, derefter gennem en Folkevogn i Nivå og til sidst op bag i en godstog ved Klarskov på Sydsjælland.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen