Lidt om 1.generation S-tog

af Steffen Dresler @, onsdag 27. marts, 2019, 17:47 (89 dage siden) @ Michael Deichmann

Kære Michael

Det er nok ikke et spørgsmål om nogen kan køre motorvognen, det er pibende nemt og uden problemer. Herunder vejledning.

Se nedenfor viste skitse jeg tegnede i Klampenborg en lørdag eftermiddag i sommeren 1966. Arbejdede på vogne fra DJK, men nogle af os var så heldige, at ”blive uddannede” til køremænd, når der skulle forstærkes om eftermiddagen/aften i Klampenborg, alder 15 år!! Så sammen med en rigtig køremand fik vi ”indøvelse” og kørte lystigt under vejledning frem og tilbage. Har også prøvet alene et par gange. Nå, den var jo nok slet ikke gået i dag. Og det godt det samme. Skal bemærke at der jo ikke var passagerer med i togene.
Se skitsen, lær den udenad og du kan køre et 1. G S-tog, pas på med bremsen, den tager HÅRDT, har kysset frontruden et par gange;-) . Nå, ja, når man lukker dørene SMÆKKER de altså med et knald over eventuelle ”efterlade” udenfor/indenfor lemmer, blåt mærke:-( .

[image]

I dag skal du bare for at være i førerrummet have tilladelse, SR og sikkert en mængde andre ting jeg ikke kender til.
God fornøjelse

Med venlig hilsen
Steffen Dresler (NÆSTEN dengang elektrofører syntes jeg selv!!!!!)

NB: Husk at hæve pantografen og se om du har tryk nok i ledningen FØR kørsel:-P


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne
Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen