Avatar

Det kan da vist ikke passe....

af Morten Flindt Larsen, København K, onsdag 17. april, 2019, 13:17 (64 dage siden) @ Steffen Dresler

God formiddag

UTJ:
Er det korrekt opfattet at kortudsnittet er den gamle indføring på Roskildebanen (Vestbanen) ved Enghave (spjældet!)?

Har et notat der fortæller at B 24-26 er ved 4. MSEK i 1896 og køre Orehoved-Gedser. Yderligere at der i 1897 omfordeles igen og at 4. MSEK får nu litra B nr. 24-26, 45-49. Kan dog ikke lige se hvilke tog de så kører her.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

Der var normalspor fra Vigerslev ad den gamle banelinje fra 1897, da man påbegyndte kørslen af fyld fra Hedehusene til opfyldningen af Kalvebodstrand, men fra ca. 1899, da man påbegyndte uddybningen af den gamle gennemskæring gennem Valby Bakke, var der kun smalspor. Da uddybningen var afsluttet, lå bygningerne ved Enghavevej-viadukten betydeligt højere, end det ses på fotoet, og der var ingen bazarbygning, da Vester Fælledvej station åbnede i 1911. Så ved Enghavevej er det næppe. Det kan så være på havnebanens strækning forbi Tivoli mellem gamle Hovedbanegård og Kalvebod Brygge, men her lå vist ingen villaer på det angivelige fototidspunkt. Og "villaen" i baggrunden er ikke Rudolph Berghs hospital, som formentlig mange her i forum kender.

[image]

[image]

--
Med vanlig venlig hilsen
(bemærk, at dette er en automatisk indsat tekst)
אתה אדם סקרן, הא?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen