Avatar

Om benzin og oktantak mm - OT

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, fredag 19. april, 2019, 00:38 (34 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Det er korrekt, at det ikke betydee noget for en moderne, højteknologisk bilmotor at man bruger højoktanbenzin, men - efter hvad jeg har fået oplyst - så kunne det godt betyde noget på ældre tiders motorer bl.a. i forbindelse med den regelmæssige smøring af motorens dele. Men nuvel, det kan da være, at min hjemmelsmand tager fejl.

Nøj jeg lærer en masse om "gammel" benzin idag....
Jeg skal ikke kunne sige om den nye benzin fra 47 ville give problemer, men jeg er jo oprigtigt ked af at OK dropper Oktan 92 til fordel for Oktan 100 for jeg brugte 92 til mine Ford biler. Nu bliver det lidt dyrere at køre på 95 oktan, men alle 3 kvaliteter er jo langt over hvad Ford T var vant til da den var nu - og jeg har ingen problemer ud over de pekuniære med moderne højoktanbenzin.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen