Avatar

Piet Van Deurs: Hvad er det ?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, fredag 24. maj, 2019, 05:53 (148 dage siden) @ Reinholdt

Min hypotese er, at man ikke sætter en færdigmeldingskontakt op i Nørre-Åby, uden at det et eller andet sted er beskrevet, hvordan og hvornår, den skal betjenes.

Problemet opstår, hvis den kun har været i brug i en kort periode, og derfor måske kun er beskrevet i en af togplanerne i samme tilsvarende korte periode. Hvis lige præcis dén togplan så ikke er bevaret for eftertiden, ja så bliver det svært.

Eller endnu værre: Forholdet er kun beskrevet i et cirkulære, der kun er fordelt til togpersonalet og den stationsbestyrer, der var involveret i færdigmeldingkontaktens funktion. Så bliver det for alvor rigtig svært. Jeg tror dog mest på, at vi finder den i en togplan eller nogle sikkerhedsbestemmelser.

Herudover: Hvornår blev Nørre-Åby nedlagt som togfølgestation? Når jeg kigger i diverse tjenestekøreplaner, ser det ud til at være sket senere end 1961, der er angivet som årstal for sikkerhedsbestemmelsernes udgivelse. I tjenestekøreplanen er Nørre-Åby angivet som togfølgestation + hvid trekant. De øvrige stationer omkring den er anført som togfølgestationer uden hvid trekant. Hvorfor den forskel og kan færdigmeldingskontakten have noget med det at gøre?

Endelig virker det amatøragtigt, at en sikringsmontør eller lignende har lukket færdigmeldingskontakten med isoleringsskum. Det lugter langt væk af ekstern eller privat klamp.

Det bliver spændende at se, hvad Reinholdt kan finde.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

--
www.thomasbobergnielsen.dk
www.randers-aalborg.dk
www.viborg-herning.dk
www.laurbjerg-bramming.dk
www.sidesporpaafribane.dk
www.havnebaner.dk
www.jernbane-tib.dk
www.sikkerhedsreglement.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen