Avatar

Piet Van Deurs: Hvad er det ?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, søndag 26. maj, 2019, 09:21 (31 dage siden) @ John

Af "SIKKERHEDSBESTEMMELSER for TOGGANGENS AFVIKLING på den fjernstyrede strækning NYBORG H - MIDDELFART" (København 1961) fremgår bl.a.
"På understationerne er anbragt faste lysafgangssignaler, der for tog ad gennemkørselssporene normalt tændes automatisk af det indkørende tog [...]
Ved brug af trykknap på sportavlen kan stationens personale dog hindre den automatiske tænding eller slukke lysafgangssignalet, såfremt stationen af ekspeditionsmæssige grunde (f eks stor godsudveksling) ønsker at tilbageholde toget."

Der henvises ganske vist til sportavlen, men kan det tænkes at funktionen er flyttet ud?


Står der noget særligt om Nørre-Åby i nævnte sikkerhedsbestemmelser?

Sikkerhedsbestemmelserne er udgivet i 1961; men Nørre-Åby bliver først nedlagt som togfølgestation 6. december 1962. Jeg kan frygte, at der i den anledning måske er udsendt en rettelse til sikkerhedsbestemmelserne, og at det måske er i den rettelse, vi kan finde noget om færdigmeldingskontakten?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

--
www.thomasbobergnielsen.dk
www.randers-aalborg.dk
www.viborg-herning.dk
www.laurbjerg-bramming.dk
www.sidesporpaafribane.dk
www.havnebaner.dk
www.jernbane-tib.dk
www.sikkerhedsreglement.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen