Avatar

Uheld i Randers

af Ove Nygaard, 10/7 2019, 08:30 (1746 dage siden) @ NielsJ_Esbjerg

Hej Ove - det var Harald.V. Thomsen, eller "Thomsen" i daglig tale. Han var ansat ved DSB som elev i 1939, og var der til han blev 70. Han blev afløst af Henning Dürr i 1988/89.

En sjov anekdote er, at da man gennemgik en større rokade, omkring 1988/89, blev Thomsen "fyret", men de måtte trække det tilbage, da han var kongelig udnævnt stationsforstander. Så han blev hvor han var. Han fik et kontor helt oppe under loftet, og blev der til han blev 70 i bar protest. Jeg mener han stoppede i 1993.
Efter hvad jeg ved, lever han stadig - godt oppe i halvfemserne.

Hej Niels J.

Jeg kendte godt Harald V Thomsen fra min tid som driftsområdechef i Do Padborg, der jo var "nabo" til Do Esbjerg. H V Thomsen var indtil områdedriften overtrafikkontrollør i Esbjerg, og stationsforstanderen - den senere driftsområdechef - var Aksel Albrechtsen, som var min gode ven og kollega. H V Thomsen blev funktionsleder T (trafik) i Do Esbjerg pr. 01.01.1973 (01.04.1973), og driftsområdecheferne var efter Aksel Albrechtsen, Jørgen Ussing og senest Henning Dürr, som var min medarbejder fra Do Padborg, som jeg "sendte" til Driftsområde Esbjerg som doc. Han var (også) en hædersmand, som dog ikke er her mere! :-( Jeg kan tilslutte mig H V Thomsens glæde over, at der ikke skete personskade ved det omfattende rangeruheld, og I er blevet ualmindeligt godt behandlet af ledelsen, for rangering, som du nævner, med 60 km/t på stationsområdet, hvor rangerhastigheden faktisk ikke måtte overskride 15 km/t, må nok stilfærdigt kaldes for "lidt uforsvarligt". DSB var selvforsikrende den gang, så I har bidraget helt pænt til det pågældende års "driftsresultat", som jo altid i forvejen var "i minus". Driftsområderne ophørte den 31.12.1989 kl. 23.59½ og blev erstattet af regionerne, som nu også er "en saga blot" i DSB regi! Nå, "tak for snakken" og fortsat god sommer.


Bedste hilsener

Ove af Erritsø


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak