En tur på SKRJ

af Georg Schmidt, 21/8 2019, 11:44 (1710 dage siden) @ Tommy Nilsson

Kørselsfordelingen udarbejdede 3 forslag til betjening af Kjellerup på et eventuelt stamspor med trækkraft MT, Ardelt eller traktor 251-270.
Et problem var sporets ringe tilstand med et akseltryk nedsat til 12,1 tons mod MT's 13,5 og Ardelt 14 tons. Der havde været 18 skinnebrud i de første måneder af 1968. En forstærkning til overbygning IV kunne med indvundne materialer fra Viborg-Skive og Skjern-Holstebro udføres for en halv million eller lidt mere.
Mest oplagte mulighed var godstoget 2353 Randers-Struer, der med ekstra ophold i Rødkærsbro fra 10.08 til 11.07 kunne køre til Kjellerup i følgende plan:
Rødkærsbro afg. 10.20
Kjellerup ank. 10.30
- afg. 10.45
Rødkærsbro ank.10.55

Eller Viborg Ardelt:

Viborg afg. 10.00
Rødkærsbro ank.10.30
- afg. 10.45
Kjellerup ank 11.00
- afg. 11.35
Rødkjærsbro ank. 11.50
- afg. 12.08
Viborg ank. 12.30

Eller Bjerringbro traktor 251-270
Bjerringbro afg. 10.35
Rødkærsbro ank 11.03
- afg. 11.15
Kjellerup ank 11.40
- afg. 12.00
Rødkærsbro ank. 12.20
- afg. 12.25
Bjerringbro ank. 12.40

2353 og MT var billigst med 15 kr. pr. løbedag, Viborg Ardelt var lidt dyrere med 33.82 kr pr løbedag, der er ingen beregning på Bjerringbro traktor.
Der ville ikke være ekstra udgifter til personale, dog skulle MT af 2353 rangere i Viborg mens Ardelt var i Kjellerup.

M v h
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak