Spørgsmål til CL 1514

af Flemming Jakielski @, Rødovre, fredag 30. august, 2019, 17:55 (22 dage siden) @ Peter Roland Hansen

Det var vel mere tale om standardisering af opslag. De fleste opslag var jo dansk-tysk-engelsk brugt i diverse vogne i landsdeltrafikken. Det blev også brugt i Cll og Cls på Sjælland. Jeg har som knægt ofte undret mig over de opslag i Cls på Hareskovbanen og Frederikssundsbanen efterhånden som Cls kom i drift. Jeg kan dog ikke huske, om de mangesprogede opslag også sad i CRM og CRS. CRM nåede jeg næsten aldrig at se på Hareskovbanen primo 1960'erne.

V.H.

Flemming Jakielski

DSB CL 1514 er ved at blive gjort klar til afskedstoget med S 736 den 14/9. Vi i det Nordsjællandske undrer os lidt over de indvendige skilte, idet de næsten alle er "3 sproget" .
Er det almindeligt i en Nærtrafikvogn ?
Vi ved at vognen har fået UIC nummer i 1966 samtidig med at den fik Formica plader indvendig.
Vi ved også at vognen er overført fra 1. distrikt til 2. distrikt i 1968.
Kunne man forstille sig at vognen har været anvendt på strækningen til Niebøll, og det var årsagen til at vognen fik de internationale skilte. På denne strækning brugte man tilsyneladende ikke vogne med styreledning (Se det vedhæftede billede, hvor vognen ikke er en CL)
NB : Det er ikke taget stilling til om vognen skal tilbageføres med UIC nummer. Foreløbig bliver den som CL 1514.
Er der nogle kloge folk er som kan hjælpe os[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen