Avatar

Al/Bf svar

af Morten Flindt Larsen, København K, søndag 01. september, 2019, 14:35 (147 dage siden) @ Niels Munch

Ja, den svenske løsning med påbygning af "skilderhuse" på gavlene:

[image]Trafikaktiebolaget Grängesberg - Oxelösunds Järnvägar, TGOJ B8F 50 vid underhåll i verkstaden i Eskilstuna, foto: Järnvägsmuseet.

..... kan man godt sammenligne med og bl.a. erkende, at den "fikse påbygning" på de danske vogne:

[image]DSB Bfg 346 gavl, Kh 15.12.1984 (nm).

..... næppe "rakte", uden at pufferplanken samtidig blev flyttet ind.


M.v.h.
Niels

Gode illustrativ fotos, Niels. Tak for delingen og uddybningen. :-)

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik
Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen