Afh/Bfh spørgsmål

af UTJ, 2/9 2019, 09:30 (1670 dage siden) @ Bent Larsen
redigeret af UTJ, 2/9 2019, 09:48

Så synes jeg du skal lade det være op til disse påståelige personer at bevise at jorden fortsat er flad, mao at det er forkert. Sagen er som MFL skriver at både projektlederen, tegningsmateriale og billeder viser dette. Det kan da godt være at disse folk ikke tror på det, men så må de hoste op med noget.

husk at det var i forbindelse med ombygningen til Bfg at pufferplanken blev rykket ind. Det skete vist nok omkring 1983 (har ikke materialet foran mig). Bfh-vognene (som ikke var ombygget) var i øvrigt sjove i og med at DSB ikke rigtig kunne finde ud af om de skulle være design-røde eller brune. Mener at nogle (måske kun en?) designrøde Bfh fik overmalet det designrøde og optrådte i brun igen omkring 1980 og muligvis helt til ombygningen til Bfg i 1983.

En nymalet brun Bfh-vogn (tidligere design-rød) var med i et udflugtstog med E 991 fra København til Rødby Færge i 1979. Påskrifterne på denne vogn var i øvrigt hvide efter designmanualen, men uden det store "DSB".

Seks af Bfg-vognene fik endnu en omgang i 1986 med nye døre mm og indretning til 1. kl. igen (nye sæder). De havde selvfølgelig overtaget den lidt kortere l.o.p. fra Bfg. Det var disse sels vogne som blev solgt til Norge. Mener at der er en god fortælling i Jernbanehistorisk Årbog 2008, som formentlig er til at skaffe.

Har har du hjørnet på en Afh (året efter Bfh)
[image]
Og til sammenligning reprise på NM's billede af en Bfg
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere
DSB P125Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak