Afh/Bfg spørgsmål

af Steffen Dresler @, mandag 02. september, 2019, 12:47 (21 dage siden) @ UTJ

Godeftermiddag til alle

Ja, det er da ikke lige nemt at holde rede på denne vogntype, der har oplevet næsten alt, selv at blive solgt til Norge;-)

Nå, har vedhæftet et par billeder der MULIGVIS kan bruges som "bevis" for de indrykkede pufferplanker (man skal lytte til sagkundskaben, i dette tilfælde den ING fra Maskinafdelingen, der stod for også dette projekt).

Som jeg LÆSER og ser det på disse billeder, fik vognene i forbindelse med påbygning af den såkaldte "svenske kukkasse" i 1983 reduceret længden ved tilbageflytning af pufferplankerne, således at gummivulstovergangen passede.
Prøv at se på billedet herunder, den originale vognkasse (en vinrød og en designrød Bfh) fotograferet i Næstved den 17/5-1981. Man kan tydeligt se de bolte der holder pufferhylsteret på pufferplanken.
[image]

Herunder en nu ændret til Bfg fotograferet 1/6-85 med svensk kukkasse. Her kan man IKKE se boltene, der holder hylsteret til pufferplanken, da denne er rykket ind.
[image]

Håber det giver en af(for) klaring, hvis altså mine iagttagelser er korrekte og at jeg har forstået det skrevne i tråden.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen