12-46 anlæg spørgsmål.

af Børge Sundahl, 10/9 2019, 09:28 (1683 dage siden) @ Muncken

Hej

Anlægget i Langå var fra starten lavet således, at man kunne stille signal til det man i gamle dage kaldte afkortet togvej.
Det kunne man i spor 1 og spor 4.

Det i spor 4 blev på et senere tidspunkt flyttet til spor 2.

I starten samlede vi MA-lyntogene i spor 1, men da det blev flyttet til spor 2, blev det i spor 2.

Signalgivningen foregik således, at først ankomne tog kom ind på afkortet togvej med en PU med rødt lys som endepunkt.
I signalet viser gul over grøn og med X i hastighedsviseren.

Når togvejen er opløst sætte signal ind for sidst ankomne tog og signalerne viste det samme.
Når togvejen var opløst blev PU'erne annulleret, så togene kunne køre sammen til sammenkobling.

En trykknap skal aktiveres først inden signales sættes, så signalhåndtaget "ved", at det er en TUS-togvej, som det nu hedder, der skal stilles.

Håber det er OK, ellers så synes jeg et besøg i kommandpost Langå er et kig værd.

Mvh Børge


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak