R 949

af Oversmeden, lørdag 14. september, 2019, 14:15 (328 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Er ordre-bøgerne ikke bevaret ?

Kun nybygninger blev noteret i ordrebøgerne - ikke revisioner eller reparationer.
Det kan meget vel tænkes at Frichs - for at aflaste DSB og for at opnå noget erfaring med damplokomotiver - har lavet en del revisioner for DSB omkring 1920.
DSB kan meget vel have fået en vis "bag-log" pga. 1.verdenskrig grundet manglende stålforsyninger.
Når du igen kan få stål (nok og rette kvalitet) så kunne det knibe med, at have hænder nok til at lave alt det ønskede.
Hvis DSB samtidig havde lidt problemer med, at afgive alle de bestiller, som skulle til for at opfylde bestemmelserne i eneretsaftalen, så kunne revisioner jo være en måde, at tilføre arbejde på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • R 949 - Erik Sejersen, 13/09 2019, 14:14 [*]
    • R 949 - Steffen Dresler, 13/09 2019, 15:19
    • R 949 - Peter Roland Hansen, 13/09 2019, 17:57
      • R 949 - Steffen Dresler, 13/09 2019, 19:53
        • R 949 - Peter Roland Hansen, 13/09 2019, 22:57
          • R 949 - Steffen Dresler, 14/09 2019, 08:29
            • R 949 - Peter Roland Hansen, 14/09 2019, 12:14
              • R 949 - Ole M. Nielsen, 14/09 2019, 13:49
            • R 949 - Steffen Dresler, 24/09 2019, 15:48
DSB O329
DSB H40
DB Cargo
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen