Avatar

Ældre signaler ved Grøndal.

af Morten Flindt Larsen, København K, fredag 27. september, 2019, 13:49 (18 dage siden) @ Erik V. Pedersen


Ja det var der:

[image]

Juni 1971, og det stemmer med at den mest lige togvej er den midterste, den mod Vanløse og der var der et fremskudt signal at vente. Der var stadig 4 lanterner i hvert signal i 1971.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Jeg mener vi tidligere har vendt det, men igen: Det at det ene af signalerne sidder højere end de andre havde ikke noget at gøre med at det var signal for den mest lige togvej, men at det var signalet for S-togene, idet det kunne komme til at se lidt rodet ud hvis et S-tog kørte på et af de andre signaler og forsøgte at køre på nogle af godsforbindelsessporene :-D. Så derfor denne tydeliggørelse af det ene signal. At det så også var den mest lige togvej er en anden sag.

Hilsen
Niels


.
------------------------------------


Hej Niels,

Godsringbanen er åbnet ca. 15. maj 1930, mens anlægsloven for S-banen blev vedtaget 26. april 1930, så signalplaceringen kan alene af den grund ikke have noget med S-togene at gøre, med mindre at det kan påvises, at signalerne er blevet ændret/flyttet sidenhen.

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen