Beredskabsreserve af damplokomotiver. Situationsbillede 3.

af Bjarne Knudsen, torsdag 07. november, 2019, 15:17 (11 dage siden)

I november 1967 ønsker Mafd. af egen drift 3 damploko gjort driftsklare.
1.
N208, der er hensat ved forfald 22.5.1967, ønskes taget til trykprøve for forlængelse af fristen. Ønsket tiltrædes og loko påregnes at indgå til Cvk Ar i januar 1968.
2.
E972, der er hensat ved forfald 29.6.1967, ønskes taget til trykprøve for forlængelse af fristen trods fyrkassekarakter 3.
Ved besigtigelse konstateres, at fyrkassen er så dårlig, at en trykprøve ikke vil kunne foretages uden en kostbar reparation. Dette anbefales ikke. Lokomotivet forbliver hensat indtil videre.
3.
Mulig S reparation af R953 ved evt. anvendelse af kedlen fra R942. Imidlertid er både R942 og 953 afmonterede og alle kobberrør og trykluftbeholderne mangler, hvorfor det foreslås, at R948, der er i Struer, og som er fuldt monteret og udrangeret den 16.11.1967, afmonteres til anvendelse på R953 samtidig med, at en af de bedste tendere anvendes. R953 havde jo allerede tidligere fået tenderen fra R937.
Den 29.12.1967 anmodes Cvk Ar om at tilbageholde de nødvendige dele fra R948 samt kedel m.v. fra R937 indtil videre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Beredskabsreserve af damplokomotiver. Situationsbillede 3. - Bjarne Knudsen, 07/11 2019, 15:17 [*]
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen