Beredskabsreserve af damplokomotiver. Situationsbillede 4.

af Bjarne Knudsen, torsdag 07. november, 2019, 18:37 (10 dage siden) @ Steffen Dresler

Der er vi meget enige, men skal jo heller ikke fremgå af lokokortet når reparationen netop ikke blev gennemført.

Jeg føler der er en eller anden form for begrebsforvirring her.

Jeg skriver om og spørger til R953.
Loko er hensat og helt afmonteret. Ønskes S revideret.

R963 er S Revideret allerede i 1963. Fuldt monteret. Driftsklar.
Forsynet med kedel der ikke har været fyret op udover evt TP siden reparation.
Loko skal blot tages i brug hvilket sker i november 1968. Mafd ønsker R953 revideret allerede i januar.

Beklager, men synes jeg har udtryk mig rimelig klart. For god ordens skyld har jeg lige tjekket oplysninger igen. Resultatet det samme. Jeg står indenfor det anførte og specielt om R953.

Med min bedste vilje kan jeg på intet tidspunkt få øje på noget sammenfald og dermed at R953 skulle være 963. Det er ikke samme periode vi taler om. Heller ikke henset til evt kedelskifte med R942 og slet ikke til lokomotiverne generelle tilstand. S repareret ctr. total afmonteret.

Som slutbemærkning blot at der forefindes indtil flere skrivelser fra Mafd til flere instanser bl a Cvk Ar med overskriften BEREDSKABSLOKO og hvor konkrete Loko anføres som dette. Så vist mere fra hvilken vinkel man ser det hvad man også vil kalde det.

Faktum der kan dokumenteres kan ikke bortforklare. Så uanset anvendelse af synonymer har denne bestand af Loko eksisteret. Også med angivelser for de konkrete Loko. Disse oplysninger er naturligvis ikke anført i mangfoldiggjort materiale som reparationsoversigter og lign. eller lokokort.

P.g.a. Forestående halvrund fødselsdag tillader tiden mig desværre ikke meget mere før efter weekenden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen