Beredskabsreserve af damplokomotiver. Situationsbillede 4.

af Hans T. Møller @, søndag 10. november, 2019, 11:04 (445 dage siden) @ Oversmeden

Jeg synes ligesom ”Oversmeden”, at det er mest naturligt at spørge, hvorfor Maskinafdelingen skulle ønske en S-reparation af R 953 i januar 1968 - i stedet for at spørge, hvorfor den ikke blev til noget?

Men vi kan næppe komme videre med problematikken, hvis vi ikke må se og undersøge den dokumentation, som trådens ophavsmand ligger inde med.

Vi har andre steder her og i naboforum været inde på kildehenvisninger - for eksempel som irritationsmoment i Jernbanemuseets årsskrift - men uden dem kan vi jo ikke kontrollere, hvad påstande og vurderinger bygger på.

Hvis der for eksempel eksisterer en skrivelse fra Maskinafdelingen, datereret den 10. januar 1968, angående S-reparation af R 953, så synes jeg, at den burde vises her i forum.

Hvad skade kan der ske ved det?

Før der kommer mere frem, er jeg er skeptisk, og selvom gisninger er mindre interessante og FAKTUM det eneste ønskede i tråden her, så vil jeg tillade mig at fremsætte en ”gisning”:

Der er tale om en eller anden form for forveksling eller misforståelse.

En ”and” med andre ord, men det er jo sæson for den slags. Jeg skal i hvert fald se nærmere på én i aften.

Bedste hilsner


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen