Beredskabsreserve af damplokomotiver. Situationsbillede 4.

af Georg Schmidt, mandag 11. november, 2019, 22:56 (26 dage siden) @ Anders Færch Hansen

Helt enig med Anders. Ledelsen er hurtigt blevet klogere efter "opdagelsen" af N-maskinen i Thisted. Denne var jo med en billig L-rep en langt bedre maskine til de tog der skulle køres, end en dyr S-rep af en to-cyl. R-maskine. Altså en omdisponering ved årsskiftet 67-68.
Kort tid senere havde kørselsfordelingen ved at "skrue" på dampreserven i Fredericia skaffet 2 MX til Århus-lyntogene samt dieselerstatning for 1202, der nok var næsten opgivet på det tidspunkt. Ligeledes brugte man flittigt de to lånelok 1131 og 1132 fra øst. Man var jo i vadestedet med MZ tæt på, men man kan godt undre sig over, at ledelsen går med til en S-rev så sent. Ved overgang til vinterkøreplan 1968 kunne man have 18 damplok til rådighed (9E, 4N, 3R og 2 H) , enkelte krævede dog en trykprøve og dermed forlængelse et år. Det blev til 11700 km for N 201 fra marts 1968 til Feb. 1970.

Herunder lidt fra et møde i Gdt 28/8 1968.
[image]
[image]
M v h
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Jernbanebøger

Gribskovbanen
Gribskovbanen
Pris 390,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen