Beredskabsreserve af damplokomotiver. Situationsbillede 4.

af Hans T. Møller @, onsdag 20. november, 2019, 08:55 (430 dage siden) @ Georg Schmidt

Der kan man bare se!

Tak for de to scan - der var ikke tale om nogen forveksling eller misforståelse. Generaldirektoratet ønskede R 953 S-repareret i januar 1968. Jeg beklager min mistro og tilhyller mit hoved.

Jeg undrer mig dog fortsat mere over beslutningen end over, at sagen blev droppet.

Hvad skulle R 953 bruges til? DSB er jo ikke en jernbaneklub, som skal holde så meget varieret og interessant materiel i drift som muligt. (Det er trist, men sådan er det).

Det virker ikke sandsynligt, at R 953 skulle indgå i et krise-beredskab. Det må være under afvikling her i 1968 - man udrangerede for eksempel de seks H (II) i slutningen af '67.

Og var der virkelig brug for maskinen i 2. distrikt? Såvidt jeg husker, kørte de sidste driftklare R-maskiner yderst sjældent på det her tidspunkt. Et par tog i forbindelse med juletrafikken, hvis jeg ikke tager fejl, men det kan forums eksperter uden tvivl be- eller afkræfte.

Jeg ser virkelig frem til, at der kommer yderligere oplysninger i sagen.

Bedste hilsner - og tag nu ikke min skepsis personligt


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen