Beredskabsreserve af damplokomotiver. Situationsbillede 4.

af Oversmeden, onsdag 20. november, 2019, 09:57 (431 dage siden) @ Hans T. Møller

Og var der virkelig brug for maskinen i 2. distrikt? Såvidt jeg husker, kørte de sidste driftklare R-maskiner yderst sjældent på det her tidspunkt. Et par tog i forbindelse med juletrafikken, hvis jeg ikke tager fejl, men det kan forums eksperter uden tvivl be- eller afkræfte.

Det vil jeg kunne fortælle ret præcis når jeg kommer hjem.
Hurtigt husket, så var R en sjælden fugl; de kørte ikke ret meget de sidste par år.

At dømme ud fra skrivelserne, så var revisionen nok mere "kit-bashing" hvor alskens dele blev parret for at få en køreklar maskine.
Senere er de tanker nok droppet igen.
Generaldrirektoratet og distrikterne vidste godt (omkring nytår 1967/68) at næste bestilling af Mz ville slå dampen ud.
Disse Mz blev bestilt i oktober 1968, så mon ikke at der har været lidt tanker omkring omdisponeringer af E-maskiner fra 1. distrikt til 2. distrikt og dermed knap så stort behov for en R i løbet af 1968?
JPA må have vidst at der blev forhandet om en serie Mz.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen