Avatar

Hvilken station? - OT bremseprøvesignal

af Morten Flindt Larsen, København K, onsdag 27. november, 2019, 22:11 (373 dage siden) @ Krabsen

Takker skyldigst for forklaringen, som er noget mere plausibel end mit lettere useriøse forslag.

Men for en amatør virker det lidt aparte med et mastemonteret signal - for det kan vel kun være brugbart på eet spor. Så et tog der er blevet samlet på et andet spor skal køres til dette for at foretage prøven - og den kørsel må vel ikke foretages uden en bremseprøve? Lyder som lidt af et möbiusbånd.. ;-)

- sådan hænger det nok heller ikke sammen, på de andre spor kan man bruge håndsignaler med lygte - men virker underligt - og lidt risikabelt - at have forskellige systemer, afhængigt af hvilket spor man tilfældigvis er kommet ind på.

Hejsa,

Så vidt jeg kan se, blev bremseprøvesignalerne primært anvendt stationer, hvor togmaskinen først blev koblet på stammen, efter at stammen var ført til perron af en rangermaskine, ligesom det kan have haft noget at gøre med tempoet for bremseprøven på stærk trafikkerede perronspor. Det er kun en uvidende antagelse, så kan den be- eller afkræftes?

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Hectorrail
DSB MX1008
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen