Julekalenderen 2019 - 2. december - GÆTTET!

af Niels @, Aarhus, mandag 02. december, 2019, 13:38 (4 dage siden) @ Niels

Hej igen

Så fik jeg også ved hjælp af Google oversat artiklen fra Wikipedia til dansk, og af den fremgår det, at den nuværende linje fra Palermo til Trapani (125,1 km lang) via Milo, Segesta og Calatafimi, blev indviet den 15. september 1937.
Den 25. februar 2013 blev trafikken indstillet i en ubestemt periode mellem stationerne i Alcamo Diramazione og Trapani på grund af nogle jordskred, der også involverede jernbanedæmningen.
RFI annoncerede sin hensigt om at gendanne linjen så hurtigt som muligt ved at lancere det udvidelsesprogram, der allerede var planlagt til 2003 af hele Palermo-Trapani-linjen via Milo.
Det endelige design af strækningen blev afsluttet og blev forelagt det "offentlige arbejdsråd" den 02/13/2019.
Arbejdet forventes i udbud i første kvartal af 2020 med forbehold for "verifikation af validering og indkaldelse af servicekonferencen"
Linjen forventes at åbne igen i 2023.

Der er med andre ord håb om, at der igen kommer tog på skinnerne i Segesta.

Og hermed skal jeg ikke trætte jer med videre "Googlevrøvl" om obskure sicilianske jernbaner;-)

Venlige hilsner

Niels H

--
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen