sidste damptog
Tak til alle for at være med til at opklare denne sag. Nu har jeg så et selvskabt problem, idet jeg i min ugentlige klumme i Vejle Amts Folkeblad tirsdag i sidst uge spandt en ende over N 207 som lokomotiv foran sidste damptog den 30. maj. Og jeg forsynede endda klummen med et smukt foto af 207 i Odense i 1968 i aftensol. Og det værste er, at den klumme nu også flyder rundt ude på google. Og for at gøre det hele mere pinligt, så skrev jeg i Givebanebogen i 1994 det korrekte, nemlig E 987 i 2740 den 15. maj.
mvh
Vigand
PS. Jeg kan ikke hjælpe med det tilsvarende problem i 1. distrikt.
Kære Vigand
Det skal du ikke være ked af. Der ER så mange modstridende informationer, der er svære at verificere. Sammenligner man tjenestekøreplaner med virkelighedens verden (bl.a. den daglige tilrådighed af værende maskinbenyttelse) og udefrakommende bestemmeler, contraordre i forhold til udgivne forhold eller simpelthen ikke implementerede, manglende eller forsinkede planlagte leveringer (her MZ), "hovsaløsninger" etc., gør det hele til et lotteri. Og i lotterier er det svært at vinde bare en lille gevinst.
Min egen erfaring er, at INTERNETTET er forbudt med mindre der er tydelige kildeangivelser. Mange info her består af ikke verificerede informationer og fejl. Så det er originalmaterialet man skal have fat i. Og selv her opstår der ofte fejl, da en senere tilgået skrivelse med annullering eller ændring ikke bliver set, hvorfor man handler på forkert grundlag.
Og her lige til slut, man SKAL huske at angive kilder eller i det mindste huske/skrive hvorfra informationen kommer, ellers kan man ufrivilligt havne i bl.a. den situation du selv beskriver. Det er en ting JEG har lært.
Med venlig hilsen og fortsat god dag
Steffen Dresler