Avatar

Prototype lyntoget (+3 fotos)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, onsdag 29. januar, 2020, 22:28 (404 dage siden) @ Niels Munch

Hvad var egentlig begrundelsen for styrevogne i begge ender? Fleksibilitet? Der er en der skriver noget om mangel på lokomotivførere med certifikat til styrevognene, og så kan man jo "bare" lave omløb, mens man kan undgå det uanset hvor man nu er end med lokomotivet forrest og så skal vende og køre tilbage.
Men ved for Bns har man i hvert fald på Sjælland en standard med styrevogn mod Helsingør og derved lokomotivet ude i det fri.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen