SIR 44, signal 111, Grænsemærke mellem driftsdepot/stations
Jeg skal ikke gøre mig klog på, om det blev anbragt til højre eller til venstre - men mon ikke det blev placeret "mest hensigtsmæssigt", altså så det kunne ses og man ikke faldt over det?
Det blev placeret inde på stationen og altså ikke i forbindelse med noget "enkeltspor" eller nogen "strækning"
Kære SvendJo, teksten og beskrivelsen har jeg også fra SIR 44, men jeg bliver lidt "forvirret" når jeg (ikke) læser den nærmere placering. Tænker på det som en slags "Rangergrænsemærke" på jorden.
Har aldrig set det "i live" (tror jeg eller overset det?).Med venlig hilsen
Steffen Dresler
.
Mærket blev placeret i forbindelsesporet (sporene) ind mod/ud fra maskindepotet for at orientere, hvor langt man kunne/måtte køre uden at kontakte maskindepotet hhv stationsbestyrer/rangermester el. De fleste steder er det nok sket ganske gelinde, men det var vigtigt, at en maskine fra mdt ikke uden videre bare kørte ud i spor, hvor der blev rangeret. Der har muligvis været nogle lokale instrukser, som beskrev hvordan man skulle forholde sig.