Nûrnberg Hauptbahnhof 1976 og 1977
Jeg vil fortsætte min lille Nûrnberg Hauptbahnhof med en endnu en blå maskine fra før 2. verdenskrig
Jeg troede først, at det var endnu en 118, men indså, at det var efterfølgeren 119-001. Der blev bygget 4 maskiner af 2 forskellige slags. De blev bygget til at køre München-Berlin. De var stærkere og hurtigere end 118. 119-001 står i dag i teknikmuseet i Berlin
Her er den spændt for toget, bemærk den gamle pakvogn og 221eren bagved.
I Nûrnberg var der i 76-77 stadig 4 af de fem forsøgmaskiner 110 i drift, som DB byggede for at får erfaring med forskellige ting inden serieproduktionen. Desværre blev 110-001 ophugget
Et uskarpt billede af 110-002
I Nürnberg kunne jeg også stifte bekendtskab med det allernyeste på DB skinner 403, som kun havde 1. klasse og kørte Intercitytog mellem Bremen og München. Indtil 1979 var DBs Intercitytog udelukkende 1. klasse. Efter indførelsen af IC79 blev 403 overflødig, men blev senere indsat som erstatning af Lufthansa fly mellem Düsseldorf og Frankfurt lufthavn.
Det var alt for i dag
God pinse
Frank Kruse