Mh

af Niels Munch @, mandag 15. juni, 2020, 09:47 (21 dage siden) @ Jens Benny Grandahl Andersen

Hej,

I bogen "Motormateriellet fra Frichs og Scandia 1932-1978" (MM7 - bane bøger 2009, ISBN 97887-91434-23-5) kan man bl.a. læse, at DSB i august 1961 havde problemer med slid på rangersporene på Østerport st. forårsaget af de danske MH, og i marts 1962 beregnede M-afd., at lokomotiverne kun kunne passerer kurveradier større end 120 m uanset, at Frichs i kontrakten havde angivet 80 m.

Herefter indførte man smallere hjulflanger på midterakslen, og "på et senere tidspunkt blev flangen på midterhjulet helt fjernet på en del af lokomotiverne".

Nærmere kommer jeg ikke med det forhåndenværende kildemateriale, måske andre gør?


M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Mh - Jens Benny Grandahl Andersen, 14/06 2020, 14:36 [*]
    • Mh - Niels Munch, 15/06 2020, 09:47
      • Mh - Søren Agerskov, 15/06 2020, 09:55
        • Mh - Henrik Høeg, 15/06 2020, 16:42
          • Mh - NielsJ_Esbjerg, 16/06 2020, 08:00
        • Mh - Jens H. Bondesen, 16/06 2020, 02:13
          • Mh - Jens Benny Grandahl Andersen, 16/06 2020, 15:58
      • Mh - Jens Benny Grandahl Andersen, 16/06 2020, 15:48
        • Mh - Oversmeden, 16/06 2020, 16:53
DB Cargo

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hammel - Århus Jernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen