SFJ anlæg i Odense - til hvad?

af Steffen Dresler @, onsdag 22. juli, 2020, 09:42 (17 dage siden) @ Niels Munch

Go´formiddag

Der er noget med tidsangivelsen på billederne (henvisninger til Sylvester billederne) jeg ikke forstår, HVIS jeg altså læser rigtigt ved Sukkerkogeriet.

På billede dateret 1959 (B08295_004 tif.) er der jernbane på fabrikken, men på billede dateret Odense 1956 (info 1957 B02433_031d2 tif. er der vej. Sidstnævnte 2 år tidligere??
Jernbane efter vej?

Og jernbane har der været, det viser jo NM foto samt at DSB litra NF 102 (ex. SFJ nr. 37) udr. fra DSB og solgt til Sukkerfabrikken for rangering der.

NF 102 bonus info:

DSB litra NF nr. 102 (ex. SFJ nr. 37)
Overtaget af DSB fra SFJ pr. 01-04-1949.
NF 102 er ikke optaget i DSB Driftsmateriel I af 1941 (DRM I) jf. tillæg for april og juli kvartal 1949.
Tilhøre belastningsgruppe D og har en tilladt maksimalhastighed på 45 km/t.
Efter DSB overtagelse kørt APR 660 km. og i AUG 1835 km. i alt 2495 km. (ca. 250 rangertimer), fordelt på 2 måneder. Ingen kørsel MAJ, JUN og JUL 1949.
Stationering: 30-06-1949 hensat urepareret i Odense Syd.
Planlagt indgået for pligtig reparation ved Centralværkstedet i Aarhus 15-12-1951, men udrangeret før denne dato. Sidst indgået på vk. ved SFJ 02-06-1948. Planlagt L-eftersyn ved Vk Ng i APR/MAJ 1949.
Udrangeret 30-8- 1949. Solgt til Odense Sukkerkogeri, herfra udrangeret og solgt for ophugning 1950. Fotograferet ved Odense sukkerfabrik foråret 1950. Anden note i DSB arkiv siger ”Udrangeret 15. december 1951”.
Lokomotivet udstyret med DSB skorstensbånd, litra og nr.


Med venlig hilsen
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen