SFJ anlæg i Odense - til hvad?

af Jan-Eddie Mathiasen @, onsdag 22. juli, 2020, 10:35 (17 dage siden) @ Niels Munch

På Krak 1954 ses aflæsningsgruberne endnu, men de må være blevet nedlagt i sidste halvdel af 50'erne, måske i forbindelse med Grønløkkevejs forlængelse.
LIGE TIL MODELJERNBANEN:
Der var et spornet langs Middelfatvej som stadig blev benyttet i 70'erne, jeg husker ikke hvor langt op i 80'erne.
[image]
Der var en overdækning (hal) over sporene ud mod Middelfartvej så læsning af vogne kunne forgå i tørvejr.
Der var en vogndrejeskive for adgang til det sydgående spor langs lagerbygningerne.
Vognene blev udvekslet af DSB til/fra sporet langs Middelfartvej. Det sidste jeg husker var med MX.
Overkørslen over Grønløkkevej var sikret med lys og klokke.
Intern rangering forgik med en landvejstraktor monteret med pufferplanker for og bag.

Med venlig hilsen
Jan-Eddie


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn
Der kommer altid en sporvogn
Pris 320,- kr.
 Læs mere 
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen