Avatar

Oversigt over industribaner i Københavns-området - 1. del.

af Morten Flindt Larsen, København K, torsdag 03. september, 2020, 18:40 (21 dage siden) @ Peter Roland Hansen

Det er lidt af en overraskelse at havnebanerne i Frihavnen skulle være koncessionerede selskaber. Gælder det også Østre Gasværk? Når jeg spørger er det fordi privatbanerne havde Privatbanetilsynet, som godkendende myndighed. Jeg ved med stor sikkerhed at Østre Gasværk havde Arbejdstilsynet som myndigheder. Bl.a var damplokomotiverne kedler og personalet godkendt af Arbejdstilsynet .
Umiddelbart troede jeg at det var private spor, som havde overenskomst med DSB.

Hejsa,

København Frihavns-Aktieselskab havde koncession på drift af hele Frihavnen inder ét, dvs. pakhuse, kraner, jernbane etc. Østre Gasværk var ikke koncessionet.

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen